Ara
  • Hamiyet Özdemir

Eksilmeyen Kas Ağrılarının Sebebi: “Duruşumuz”

Hepimize küçükken ve ders çalışırken büyüklerimiz bize dik durmamızı söylemişlerdir. Kendimizi kısa süreliğine düzeltip daha sonra tekrar eski kambur halimizi aldık muhtemelen. Bize dik dur diyen büyüklerimiz çok haklılarmış meğerse!



Özellikle küçükken duruşumuzda yapılan yanlışlar gençlik ve yetişkinlik dönemindeki kas ağrılarının en önemli sebeplerinden. Çocukken dik durmanın hayatımıza etkisini anlayamamakla birlikte dik durmak için ekstra bir çaba göstermemekteyiz. Bu durumlara eklenen ağır okul çantası taşımak, ders çalışırken dik durmamak ve telefonda geçirilen sürede yanlış durularak küçüklükten süre gelen duruş bozuklukları oluşmakta olup kas sistemimizi olumsuz etkilemektedir.



Gençlik ve yetişkinlik dönemlerinde ise giderek artan bilgisayar başında geçirilen saatler, ofis içi hareketsiz hayat, bilinçsiz yapılan ev işleri, rahatsız koltuklar, direksiyon başında tüketilen dakikalar bizleri doğal duruşumuzdan uzaklaştırıyor. Peki bu doğal duruştan uzaklaşmanın kas sistemine olan etkisi nedir?

  1. Baş ağrısı


Duruş bozukluğu başın arkasındaki, boyundaki, sırtın üstündeki ve çenedeki kasları gererek ve yorarak baş ağrısına neden olabilir. Sadece dik durması istenen ve tedavilerinde başka bir değişiklik yapılmayan hastaların ağrı düzeylerinde ve sıklığında belirgin şekilde azalma görülmüştür. 2. Sırt ve boyun ağrısı

Sırtın ve boynun arkasında ağrı, sertlik ve gerginlik olması duruş bozukluğuna neden olur. Duruş bozukluğu da ağrı ve gerginliğe neden olur. Dikkat edilmezse bu kısır döngü günlük hayat kalitesini belirgin olarak azaltır. 3. Diz kalça ve ayak ağrısı

Kas gerginliği, dengesizliği, esneklik kaybı ve kalçaların hizada olmaması dizlerin ve ayakların etkileyerek duruş bozukluğuna neden olabilir. Bu duruş bozukluğu da yine tavuk-yumurta ilişkisi şeklinde bel, kalça, diz ve ayak bileği ağrılarına neden olur. 4. Omuz ağrısı ve omuz tutulması

Kolumuzu omzumuza ve gövdemize bağlayan kaslarda sertlik, zayıflık veya dengesizlik olması hem postür bozukluğuna, hem de bu kasların tendonlarında iltihaba neden olur. 5. Çene ağrısı ve çene eklemi bozuklukları

Başın devamlı ileride durması hem çene ekleminde hem de çenenin kendisinde ağrılara neden olur. 6. Göğüs kafesinin küçülmesine bağlı olarak yorgunluk ve nefes problemleri

Kötü duruş göğüs kafesinizi küçültür ve diyafragmanızın serbest hareket edememesine neden olur. Bu da akciğer kapasitenizi azaltarak hem yorgunluk, hem de enerjisizliğe neden olur.